איתור נזילות מים במצלמה טרמית

ביום בהיר זה עלול לקרות גם בבית שלכם – נזילת מים. סיטואציה זו לא נעימה, מדובר במטרד רציני שהיינו רוצים לטפל בו באופן מידי. אך מה עושים במקרה כזה? האם ניתן לפתור את הבעיה בעצמנו? האם יש לפנות לאינסטלטור או האם יש לפנות לשירותי איתור נזילות מים במצלמה טרמית? ראשית כל בלי פאניקה! במדריך נלמד כיצד יש לפעול וכן למי עלינו לפנות ובאילו מקרים.

לפעול נכון ובזמן – על ההשלכות של נזילת מים

ראשית, עלינו להבין כי לנזילה בבית יכולות להיות השלכות חמורות במידה ולא נטפל בהן בזמן. כך שבמידה וזיהינו נזילה או אף חשד לנזילה עלינו לטפל בה בהקדם. ההשלכות יכולות להיות כספיות עקב בזבוז מים רב וכן בהוצאות כספיות על טיפול בנזקים שנגרמו למבנה, דבר שיכול להוביל לירידה בערך של הנכס, כאשר טיפול בנזק עלול להסתכם בסכומים של עשרות אלפי שקלים. מה גם שבמקרים של בתים משותפים הנזילה עלולה להתפשט וגם לגרום לנזקים בדירה של השכן מה שעלול להוביל לסכסוכים ותביעות – בקיצור צרה שלא היינו רוצים להיכנס אליה.

טיפול בנזילות – עשה זאת בעצמך

הטיפול מתחיל בזיהוי מקור הנזילה, אם ידוע מה מקור הנזילה לרוב ניתן לטפלה באמצעות פניה לאינסטלטור ולעיתים נוכל לטפל בה, לפחות זמנית, בעצמנו. לדוגמא, במקרים של נזילה מברז המים, נוכל להחליף את גומיית האיטום שבברז הדולף (לרוב היא הגורם לטפטוף המים), ברשת קיימים מגוון מדריכים אודות טיפול בנזילות ובעיות אינסטלציה, כך שגם אם אינכם אינסטלטורים מומחים, תוכלו לגלות כי תקלות רבות תוכלו לבצע בעצמכם באופן פשוט וללא צורך לבזבז כסף רב על איש מקצוע. אך כאשר מדובר במקרים של נזילה רצינית ומסובכת יותר, מוטב כי נפנה לאיש מקצוע על מנת שלא נגרום בעצמנו נזק רב יותר.

פניה לאיש מקצוע – מאתר נזילות או אינסטלטור?

הנזילה יכולה להיות גלויה, כלומר ניתן לראות אותה בעין בלתי מזוינת ולראות מה הגורם לה, במקרים כאלה במידה ואיננו יכולים לטפל בתקלה בעצמנו ניתן לפנות לאינסטלטור שיטפל בבעיה. אך במקרים ומקור הנזילה אינו ברור, ייתכן כי עדיף כי נפנה לבעל מקצוע אשר מתמחה גם באיתור נזילות  במצלמה טרמית. נזילות אלה נקראות "נזילות סמויות" או "נסתרות".

מהן נזילות סמויות?

נזילות סמויות, כשמן הן, סמויות מן העין. יחד עם זאת, ישנם מספר סימנים שיכולים לעורר את החשד כי אכן קיימת נזילה פנימית במבנה. בין סימנים אלה: כתמים וסימני עובש על הקירות, סימני רטיבות באזורים שונים במבנה – ברצפה, בקירות, במשקופים ועוד. כמו כן, חשבון מים מנופח יכול להדליק אצלנו נורה אדומה. במקרים כאלה יש לבדוק גם את שעון המים בדירה, במידה והוא ממשיך לרוץ גם כאשר כל הברזים בבית סגורים זה ודאי צריך לאותת לנו כי קיימת נזילה כלשהי בבית.

היתרונות של איתור נזילות מים במצלמה טרמית

מאתר נזילות מומחה עושה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים על מנת לאתר את מקור הנזילה באופן מדויק, ביניהם מצלמה טרמית. לשימוש במצלמה זו תועלות רבות:

א. איתור ללא הרס  – התהליך מתבצע ללא גרימת נזק והרס למבנה, הצילום נעשה מבעד לקירות המבנה כך שאין צורך בהריסה של הקיר/מרצפות.

ב. חסכון כספי – אנו נמנעים מהריסת המבנה, כך שאנו חוסכים כסף רב.

ג. איתור נזילה מדויק – האמצעים הטכנולוגיים מסייעים לדיוק מקסימלי של מקור הנזילה, כך שניתן לטפל בה ביעילות כך שהיא לא תחזור בשנית.

אין ספק שבמקרים של נזילות סמויות הפניה המתבקשת היא אל גורם מקצועי שיודע לבצע איתור נזילות מים במצלמה טרמית. התועלות המצוינות כאן הן ברורות, כך שבמקרים אלה מוטב לפנות אל מאתר נזילות ולהתייעץ איתו. פניה לאינסטלטור עלולה לגרום לנו לבזבוז ביקור מיותר, או לקבל הצעה הכוללת הריסה של המבנה, דבר שכל אחד מאתנו היה רוצה להימנע ממנו. בסיום הבדיקה מאתר הנזילות יספק דו"ח איתור נזילות הכולל המלצות לטיפול בנזילה, דו"ח שאנו יכולים להשתמש בו גם במקרים של תביעות משפטיות, מול הביטוח וכן מול תאגיד המים במקרים על מנת לקבל החזרים כספיים עקב נזילות שלא הייתם מודעים אליהן.