מי דואג לתיקון ליקויי הבניה?

ליקויי בנייה יכולים להיות מסוכנים מאוד לאיכות החיים שלכם ולעתים גם לחיים עצמם. מי דואג לתקן את הליקויים הללו? האם יש הסכם ברור לתיקון הליקויים או שתצטרכו להיכנס לסבכות משפטיות? זה הזמן להכיר טוב יותר את הנושא הזה בעיקר אם אתם מתכננים לקנות דירה חדשה בקרוב.

מהם ליקויי בנייה ומתי הם יכולים להופיע?

ליקויי בנייה הם ליקויים שנוצרו במהלך בניית הדירה אך יכולים להתגלות לעתים רק אחרי שנים רבות כשהדיירים כבר מאכלסים אותה. ליקויים לאו מתחלקים לקטגוריות רבות ובאופן כלל מסמנים את אי שלמותה של הדירה. חשוב לזכור כי הליקויים יכולים להיות מסוכנים בחלק מהמקרים אך רובם יהיו קוסמטיים. ליקויי בנייה קוסמטיים הם ליקויים שיהיו בעיצוב בלבד, כלומר אינם מסכנים בשום צורה את המשפחה וגם למעשה לא פוגעים באיכות חייהם מלבד האסתטיקה. ליקויי בנייה מבניים הם אלו שקשורים במבנה עצמו, במערכת שיש במקום כמו חשמל ואינסטלציה וכולי.

כיצד נדע שיש ליקויי בנייה בדירה החדשה?

כדי להתחיל בהליך של איתור ליקויי בנייה ותיקונם יש צורך לבחור קודם כל בחברת ביקורת מבנים שתבצע את בדק הבית. בדק הבית יכול להיות ארוך מאוד אך כל עוד הוא יהיה יסודי אתם יכולים להרגיש מוגנים. חשוב לזכור כי בדק הבית יתבצע בכמה סבבים וזאת כיוון שיש ליקויי בניה שיופיעו רק אחרי שהדיירים השתמשו בדירה, כמו למשל ליקויים במערכת האינסטלציה לדוגמה חיבור רעוע של צינורות. ליקויי הבנייה יכולים להיות גם ברורים מאוד לעין בלי בדיקה מקצועית אך בכל זאת יש לבצע בדיקה מקיפה גם כדי לגלות את כל הליקויים ולכתוב אותם בדו"ח מסודר וגם כדי שתהיה לכם חוות דעת מקצועית מחברה מנוסה.

ליקוי בניה

מה קורה בתקופת הבדק אחרי הכניסה לדירה?

אחרי שתיכנסו לדירה תתחיל למעשה תקופת הבדק. תקופת בדק נמשכת שלוש שנים ובמהלכה כל ליקוי בנייה שיימצא בדירה יצטרך לקבל תיקון הולם מצד הקבלן מיד עם הימצאותו אלא אם הקבלן יוכל להוכיח שאתם אלו שהייתם אחראים לו. אם אתם תימצאו אחראים לו אז אתם למעשה אלו שצריכים לשלם על התיקון שלו. שימו לב שבמצב כזה חובת ההוכחה על הקבלן וברוב המקרים הבעיה תהיה ברורה לשני הצדדים כולל מי האשם בה, כאשר בעיות נפוצות יהיו במערכת החשמל והאינסטלציה אך לעתים יש בעיות עם הריצוף, החיפויים או הקירות.

מהי תקופת האחריות ומי האחראי על הנזקים?

אחרי תקופה של שלוש שנים מגיעה תקופת האחריות. תקופה זו נמשכת שבע שנים ובמהלכה אם יימצאו ליקויי בנייה אתם אלו שצריכים להוכיח כי הקבלן הוא זה שאשם בו. אם יהיה לצדכם צוות ביקורת מבנים מקצועי כל מה שקשור לליקויי בנייה ותיקונן לא אמור להטריד אתכם כי תקבלו הסבר מפורט על אותו ליקוי: ממה סביר להניח שהוא נגרם, כמה יעלה לתקן אותו וכמובן גם חוות דעת מקצועית לבית המשפט אם זה יגיע עד כדי תביעה. חשוב לזכור כי תקופת האחריות דורשת מכם תשומת לב לכל הליקויים כי לעתים הדיירים שוכחים מזה ואז אין להם אחריות בלי קשר לאשמה.

כדי לתקן את ליקויי הבנייה אתם צריכים קודם כלל לאתר אותם על ידי צוות מקצועי. רק אחרי שאנשי מקצוע מנוסים ייכנסו לדירה שלכם ויבדקו אותה מהיסוד עד לפרט האחרון ביותר תוכלו לדעת מה מצבה באמת. בשביל זה בדיוק אנו ברם ביקורת מבנים כאן לשירותכם, כמו שהיינו כבר שנים רבות לאלפי לקוחות! פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם!

אולי יעניין אותך גם:

בדק בית
בדיקת בית לפני מעבר דירה