בדיקת מז"ח עבור טופס 4

טופס 4 הוא הטופס שאתם צריכים לקבל כדי לחבר את הבית שלכם לתשתיות. תשתיות כמו חשמל ומים הכרחיות לקיום חיים אך הדרך לשם צריכה להיות חוקית לפי כל הנהלים. כדי לקבל את האישור לקבל זרימת מים אל המבנה עליכם לבצע בדיקת מזח מים שתוכיח שהוא כשיר ותקין ועל כך נרחיב במאמר זה.

מי צריך להתקין מז"ח?

התקנת מז"ח, בדיקת מז"ח והשימוש במונע זרימה חוזרת, הכרחיים בעיקר לעסקים שונים ומבני תעשייה. המגזר הפרטי אינו מחויב התקנת מז"ח כיוון שהסיכוי שהמים יזדהמו בגלל צנרת מים אחרת קטן מאוד, שכן לא מדובר על צנרת שאמור להשתמש למערכת כיבוי אש גדולה מערכת השקיה במים שאינם ראויים לשתייה וכולה. המערכת הביתית סגורה ובטוחה ולכן הנהלים אינם מחייבים בהתקנה. לעומת זאת, הקמה של מבני תעשייה או עסקים מחייבם התקנת מז"ח ורק לאחר מכן ניתן לקבל טופס 4 שהכרחי להתחלת פעילות העסק ושימושיות המבנה.

מי יכול להתקין את המזח מים?

מנגנון מז"ח אולי נשמע כמו מנגנון פשוט אך ההתקנה שלו אינה פשוטה והיא דורשת מיומנות וניסיון. כדי להתקין אותו יש להיעזר בשירותיו של מתקין מקצועי בלבד. את רשימתה מתקינים המוסמכים לפי החוק תוכלו למצוא באתר של משרד הבריאות כאשר חשוב לבדוק גם את התעודה שלו בעיניכם כאשר הוא מגיע אליכם. חשוב לבחור את המתקין הטוב ביותר שתמצאו כאשר השלב הזה יהיה הכרחי לקבלת טופס 4 ולכן אין לזלזל בו. גם את הבדיקה יבצע רק בודק מז"ח מוסמך שהוכשר לשם כך.

אלו עסקים צריכים לבצע את הבדיקת מזח מים?

הנחיות משרד הבריאות ברורות מאוד לגבי העסקים שמחויבים להתקין ולבדוק את המז"ח כדי לקבל טופס 4. בין העסקים ניתן למצוא עסקים שמתעסקים עם חומרי דלק מסוימים כמו תחנות כוח, בתי זיקוק, תחנות דלק ומכליות גז, עסקים שמגדלים בעלי חיים כמו רפתות, לולים ובריכות דקים, מפעלי מזון, חנויות ומסעדות, עסקים שמתעסקים בהדברות ואתרי פינוי פסולת. גם תעשיות קוסמטיקה שמייצרות בשמים או סבונים חייבות לעבור את הבדיקה, כמו גם מעבדות, אתרי מים כגון בריכות ציבוריות, מכוני ספא ומקוואות, מכוני שטיפת רכב והרשימה עוד ארוכה.

אולי יעניין אותך גם:

ליקויי בניה
מי דואג לתיקון ליקויי הבנייה?
בדק בית
בדיקת בית לפני מעבר דירה